Femelle.no | Våre bloggere | Blogge hos oss? | Ukens konkurranse | Få nyhetsbrev

KONOKONO

42 RAW

Arkiv for kategorien 'TRAVEL'

ELSKER INTERIØRET

Under oppholdet på Zanzibar, bor vi på Konokono Beach Resort, et 5 stjerners hotell hvor man kan føle seg som en ekte prinsesse. Man blir stadig møtt av hyggelige ansatte og smilende, pratende masaier som vandrer rundt. Det finnes også en del apekatter rundt om på hotellet!

ET STEINKAST UNNA SJØEN

Zanzibar

NYTER HVERT SEKUND

ZANZIBAR NEXT STOP

Hei fra Zanzibar! 10 dager er gått siden jeg pakket kofferten og dro til Afrika, jeg stortrives her nede. I går tok vi «minifly» fra Tanga til Zanzibar hvor vi skal nyte noen herlige dager på et lekkert hotell, der hvitmalte strender og turkist hav er vår nærmeste nabo.

MY NEW MASAI FRIEND TOMAS

Flere oppdateringer på instagram: stine.sande

Noe av det jeg liker best med ferie, er å rusle rundt i gatene, knipse bilder og kjøle meg ned med et kaldt glass vin på en koselig cafè.

En pause fra den travle hverdagen. For øyeblikket nyter jeg fine dager i Spania. Kveldene her nede er helt magiske og i kombinasjon med solnedgang, sjø, sand og palmer, gir denne ferien meg akkurat det jeg trenger.

I WISH THIS WAS MY NEIGHBORHOOD

Denne byen gjør meg så glad. I går var vi virkelig turister da vi tok sightseeing buss og fikk med oss steder vi ikke har sett før. Før det startet vi dagen med deilig frokost på et veldig hyggelig sted, som jeg skal dele med dere etter hvert. Middag i Nyhavn, sol, vin og live musikk, før vi avsluttet kvelden med en drink i denne koselige gaten. Vi ender alltid opp her, tror det må være favoritt gaten min,  elsker de fine pastellfargene og de store gamle dørene.

STROLLING AROUND IN THE STREETS OF MALAGA

I går tok vi turen inn til Malaga. Elsker å rusle rundt i de små trange gatene, sette meg ned på en fortaus cafè for å spise og drikke litt, mens man ser på alle folkene som går forbi. Det er første gang jeg er i Malaga sentrum. Byen har masse historie og sjarm. Det er nok ikke siste gang jeg tar turen hit. Neste gang skal jeg være ordentlig turist og se på alt det fine byen har å by på.

Titter innom for å ta dere med på en liten omvisning i den koselige, hvite fjellandsbyen Mijas. Her bugner det av trange gater, gøyale butikker, og fargerike blomster.

Det gir en så fin stemning når man trasker rundt i gatene og ser de eldre sitte utenfor husene sine og titte på alle turistene. Denne mannen var det noe spesielt med, han smilte og vinket til meg gjentatte ganger når jeg gikk forbi, godheten lyste opp i øynene hans. For en sjarmør!

Om man ønsker å se byen uten å ta bena fatt, kan man få skyss fra alle de fargerike eslene som «spaserer» rundt.

Til salgs, kanskje jeg skal flytte inn bak denne fine døren.

Det kanskje aller fineste her oppe er utsikten! Å sitte på en restaurant i godt selskap, god mat og vin og levende musikk, mens man titter utover, gir en helt egen stemning!Om du ferierer i Malaga  anbefaler jeg på det sterkeste å ta turen hit. Kun en liten busstur fra Fuengirola.

For meg finnes det ingen bedre steder å være enn ved sjøen. Titte ut i horisonten og la tankene fly. Her kan jeg sitte i timesvis….

Selv om jeg har vært i London noen ganger, har jeg aldri vært i Notting Hill. Derfor sto det øverst på listen denne gangen.

Og gjett om det sto til forventningene, søte små murhus i de fineste pastellfargene, markeder med mye krimskrams, live musikk i gatene og hyggelige engelsk menn.

Plutselig fikk jeg lyst på et lite lyseblått murhus med en rosa dør…hehe. Elsker å traske rundt og drømme meg bort.

London er jo kjent for å være en travel storby med masse folk overalt, og spesielt i juletider. Derfor er det ekstra godt å kunne trekke seg tilbake til et litt roligere strøk.

Her i heimen spiller mamma julemusikk på full guffe, samtidig som hun triller ut en stor bolledeig. Ingenting lukter bedre enn gjærbakst! Senere blir det en liten bytur i uværet før middagsbesøk til lille Melody og Beathe i kveld – juleferie er luksus!

Ønsker dere en fin dag!

Hei :)

Lovte å gi dere noen tips fra turen vår, og her kommer et. Er du i London MÅ du ta turen innom Farm Girl som ligger i Portobello Road like i nærheten av Notthing Hill.

Et nytt favorittsted på lista mi. Maten smaker helt himmelsk og jeg elsker den koselige bakgården med verdens søteste rosa bord.

Kan virkelig anbefale avocadotoast og karamellkake – NAM!

Når E og jeg er på storbyferie bestiller vi aldri frokost på hotellet, men jakter på sjarmerende steder i nærområdet hvor vi kan slappe av og nyte en god kopp kaffe og frokost.

Gleder meg allerede til neste besøk, for her skal jeg definitivt tilbake!